Juldagen

Juldagskvällen tillbringades på förfest hos Kristin och Johan med Tina och lite andra kompisar till dem, och sedan på Jägers. Detta låg inte alls i mina planer för dagen, men jag blev ditbjuden och då är man ju inte sen att hänga på. Och visst var jag taggad, men så roligt som det blev hade jag verkligen inte förväntat mig att jag skulle få. Det spelades "Hänga gubbe" - the real version, en omöjlig knop försökte lösas (med lösningen på papper, utan framgång) och sen lektes lekar för 6-åringar. En stor mängd sprit förtäljdes, vi blev fulla och glada och helt plötsligt kom någon med kvällens idé:

Vi skulle ha slipsar på oss, allihop.

Men Johans slipsar matchade inte min lila klänning. Whatever, jag fick på mig en slips i alla fall. Långt om länge begav vi oss till Jägers, alldeles för många i en alldeles för liten bil. Jag som inte fyllt 20 var ju inte ens säker på att komma in, och så behövde vi inte ens visa leg...  det var ganska kul :) Men så var ju resten 25+ också. Lite mindre folk än vanligt för att vara juljägers, men det var kul ändå. Helt ok musik och trevligt sällskap, då kommer man långt.

När klockan närmade sig sisådär halv 4 började vi fundera på att dra oss hemåt, så jag ringde mamma som var kvällens skjuts. Långt om länge hamnade jag & Tina i bilen på väg hem, och det var då vi kom på det. Kvällens tabbe. Innan vi lämnade förfesten i Gamla Boo hade vi nämligen lämpat av typ alla våra grejor där, de som vi inte ansåg oss behöva under kvällen. Bland dessa grejor fanns Tinas bilnycklar. Eller, egentligen alla Tinas nycklar, vilket självklart innebar även husnycklarna. Och hur hon då skulle lyckas ta sig in i sin lägenhet blev nu ett mysterium. Mobil hade hon ingen heller, även den blev avlämnad hos Kristin. Jag hade ju min, men även Kristins mobil fanns hemma så henne fick vi ju inte tag i. Nej, någon lösning fanns inte att finna, så Tina fick helt enkelt följa med hem till oss. Mig gjorde det ju inget, men jag tror nog att Tina tyckte det var lagom pinsamt att 29 år gammal tvingas sova hos sina inackorderingsvärdar pga ett par självmant avlagda husnycklar. Men sånt är livet! =)

Kvart i 5 somnade vi, och halv 8 stod vi i stallet och fodrade hästarna. Duktigt jobbat tyckte vi. Tinas snälla mamma dök då upp som en räddande ängel och fixade ett par nycklar till Tina så att hon äntligen kunde komma in i sin lägenhet igen.
Själv var jag duktig och mockade där tidigt på morgonen, innan jag gick in och la mig igen. Sov alldeles för länge såklart, och vaknade klockan 11 med en fruktansvärd huvudvärk och insåg att jag hade missat att jag skulle träffa Elin innan dagens släktmiddag. Fan också.

Framför mig ligger nu två vackra slipsar som resterna av en lyckad kväll. Du ska få tillbaka dem imorgon, Johan.

Tack för en förbannat rolig kväll!! =)


Kommentarer
Postat av: Kristin

Haha, tack själv för en minnesvärd kväll, riktigt kul att du hängde på, det får vi göra om!! Det får dock dröja lite, känns som om jag inte riktigt hämtat mig än...Hahaha

Tina é hos Zandra ikväll, de skulle visst ut oxå, men Tina hoppade visst över det, hon har oxå lite känningar kvar verkar det som. Ja, så é det att gå ut med gamlingar!!



Fler bilder? Tja, jag har inte så många till, ska be Tina skicka sina bilder till oss, hon fotade ju oxå på kvällen...!!

2008-12-27 @ 21:45:07
URL: http://chisan.blogg.se/
Postat av: Alina

Ha en trevlig kväll! :)

2008-12-27 @ 21:50:59
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Tina

Hihi ja det var verkligen en toppenkväll:-) tack för sängplatsen, den behövdes efter klantet med nycklarna. Fast pinsamt tyckte jag inte det var, bara riiiiiiiiktigt klantigt ha ha :-) :-)

Jag ska lägga upp lite bilder på bloggen idag (från Julfesten alltså) :-)

2008-12-29 @ 09:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback