Julafton

Det första inlägget måste självklart handla om julafton. Årets firades inne hos farmor och farfar, mina grannar med andra ord. Trots att jag inte gjorde ett jävla skit på hela dagen mer än red mina hästar, lyckades jag missa Kalle Anka och vara sist på plats. Det gjorde mig dock ingenting, Kalle har man ju sett 18 gånger innan. Eller blir det 19?


Kvällen förflöt med god mat och trevligt sällskap. Julklappsutdelningen skedde med mamma som tomte, vilket hon klarade av ganska bra - utan eventuella avslöjande gapskratt. Jag kanske borde påminna om att vi har två yngre barn i släkten som fortfarande tror på tomten och tycker att denne är fullständigt livsfarlig. En massa roliga julklappar fick jag i alla fall, till exempel:
- Ny stereo till bilen eftersom min gamla hade en pajad display. Denna har dock gjort att min bil havererat, läs om detta i följande inlägg
- Björn Gustafssons DVD som tyvärr inte vill fungera som den ska
- En ny rattmuff, denna gången i matchande rött och inte i skärande rosa
- En röd Canada Goose-jacka, skitsnygg men typ åtta nummer för stor
- Ett JÄTTEsnyggt halsband som Nette gjort själv
- En kartbok, av någon anledning som för mig är heeelt oförståelig
- Minneskort till min telefon, så nu kommer snart en massa sköna bilder upp på bloggen också!
- Tömmar och schabrak till hästarna, fint ska det vara :)
- Asheta underkläder som nog tyvärr inte passar... men byta storlek går ju :P
och säkert en himla massa till som jag inte kommer på just i denna minut...

Efter julklapparna åt vi gröt, pappa fick nöten, och sen spelade vi "Med andra ord" - det roligaste spelet på länge. Passar verkligen alla! Daniels förklaring till en Piassavakvast, något som varken jag eller han hade hört talas om innan, var absolut kvällens bästa:
"Nåt man spelar på, ett instrument"
"Piano?"
"Ja, men ta bort de sista två bokstäverna. Och sen röv på engelska"
"Ass"
"Ja, fast ta första bokstaven sist istället. Sen är det någon man kan ramla ner i om man åker skridsko på en sjö"
"En vak?"
"Ja, vad har du nu?"
"Piassavak????!?"
Resten skriker: "PIASSAVAKVAST??!!!!"
Och Daniel och jag sitter som fån och fattar ingenting.

En kul kväll, tack för den! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback