Den Försvunna Malen

Idag har vi haft släktmiddag i Malmö. Jag som var bakfullast av alla sov mestadels, men hade även en del trevliga, vakna stunder. Efteråt beslöt jag mig för att följa med hem till Jessie och kolla in hennes nya lägenhet. Jessies sambo Richard hade fått ett akvarium av henne i juklapp och till det hade de idag investerat i några fina fiskar och en mal. Men, när vi skulle kolla in Snyggingen Mal, så var han inte där. Vi letade (vilket innebar att Jessica rotade i sanden med en sked) och letade (vilket också innebar att vi vände och vred på allt annat i akvariet) utan resultat. Jag var övertygad om att han bara gömt sig väl, med Jessie var lika säker på att han antingen var uppäten eller hade blivit uppsugen av reningssystemet. Med mysteriet olöst åkte jag därifrån, och spänningen var olidlig när Jessie sen skickade ett sms med resultatet.

"Jag har hittat han. Satt vid det svarta på undersidan av pumpen"

Jahapp. Slutet bra, allting bra.











Jag älskar dig, Jessie! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback